Promotie, reclame en advertenties. - Actueel Cinema

 
Maak een rondje op de Croisette en je hebt de indruk dat je op een langgerekt marktplein bent beland waar alle kraampjes cinema verkopen. Overal hangen er affiches, er rijden auto's rond die toeterend de aandacht proberen te trekken en om de haverklap probeert een lief lachende jongedame je iets in de handen te stoppen. Het zijn niet toevallig de grote Hollywoodstudio's die er het meeste geld tegenaan gooien, en dat gebeurt traditioneel bij de duurste hotels van Cannes. Zo heeft het Carlton zijn façade verkocht aan (van links naar rechts) 'World War Z', 'The Great Gatsby' en 'After Earth'. Voor het gebouw staan grote poppen van de hoofdfiguren uit 'Monsters Unsiversity' en aan het uiteinde van zijn pier prijkt een grote reclame voor 'Despicable Me 2'. Maar de meest indrukwekkende installatie vind je toch aan het Majestic, waar de ingang volledig in het teken staat van de tweede 'Hunger Games'-aflevering, 'Catching Fire'. Of de film na het gigantische succes van het eerste deel al dat gedoe überhaupt nodig heeft, is maar de vraag. Maar het staat wel mooi. (Ruben Nollet)
 

 Meningen

 Meer info over de films

 Al het nieuws cinema

Vin Diesel gaat de nieuwe 'Riddick' deze herfst filmen! - Actueel
Actueel

Vin Diesel gaat de nieuwe 'Riddick' deze herfst filmen!

Na jaren van ontwikkeling beginnen de opnames van 'Riddick: Furya' in augustus in Europa. Vin Diesel keert officieel terug naar de wereld van Pitch Black en de galactische antiheld Riddick, de sci-fi actiefranchise die van hem een begrip maakte. Verder lezen...

Newsletter
Schrijf u nu in op onze nieuwsbrief: